საიტი მუშაობს სატესტო რეჟიმში

(ძველი ვერსია)
eng
facebook
youtube
twitter icon
linkedin icon

გაცვლით პროგრამაში მონაწილე სტუდენტის შთაბეჭდილებები ლიმერიკის უნივერსიტეტიდან

ნი­ნო თურ­მა­ნი­ძე

 

იურ­იდი­ული ფა­კულ­ტე­ტის სტუ­დენ­ტი კა­ლე­ნი­კე ურ­იდია უკ­ვე ერ­თი თვეა, გაც­ვლი­თი პროგ­რა­მის ფარ­გლებ­ში, ირ­ლან­დი­ის ლი­მე­რი­კის უნ­ივ­ერ­სი­ტეტ­ში სწავ­ლობს. „ლი­მე­რი­კის უნ­ივ­ერ­სი­ტე­ტი ჩემ­თვის უკ­ვე და­დე­ბით ემ­ოცი­ებ­თან და სი­ახ­ლე­ებ­თან ას­ოც­ირ­დე­ბა“, — ამ­ბობს თბი­ლი­სის სა­ხელ­მწი­ფო უნ­ივ­ერ­სი­ტე­ტის სტუ­დენ­ტი, რო­მელ­საც გაც­ვლი­თი პროგ­რა­მა ირ­ლან­დი­ის სა­გან­მა­ნათ­ლე­ბო სის­ტე­მის გაც­ნო­ბის გარ­და, გან­სხვა­ვე­ბულ კულ­ტუ­რულ გა­რე­მო­ში ცხოვ­რე­ბი­სა და უნ­იკ­ალ­ური გა­მოც­დი­ლე­ბის შე­ძე­ნის შე­საძ­ლებ­ლო­ბას აძ­ლევს.

 

„ლი­მე­რი­კის უნ­ივ­ერ­სი­ტე­ტი სა­ერ­თა­შო­რი­სო დო­ნის უნ­ივ­ერ­სი­ტე­ტია. აქ თავს იყ­რი­ან სტუ­დენ­ტე­ბი მსოფ­ლი­ოს ყვე­ლა წერ­ტი­ლი­დან, სწავ­ლის მსურ­ვე­ლე­ბი არი­ან რო­გორც ერ­ას­მუს-ის პროგ­რა­მის წარ­მო­მად­გენ­ლე­ბი, ას­ევე თვით­და­ფი­ნან­სე­ბით — სა­კუ­თა­რი ხარ­ჯე­ბით ჩა­მო­სუ­ლი სტუ­დენ­ტე­ბი ამ­ერ­იკ­იდ­ან, გერ­მა­ნი­იდ­ან, საფ­რან­გე­თი­დან და მსოფ­ლი­ოს სხვა გან­ვი­თა­რე­ბუ­ლი თუ გან­ვი­თა­რე­ბა­დი ქვეყ­ნე­ბი­დან.

 

სა­ერ­თა­შო­რი­სო თუ ად­გი­ლობ­რივ სტუ­დენ­ტებ­თან კო­მუ­ნი­კა­ცია სა­სი­ამ­ოვ­ნოა, რად­გან ერ­თმა­ნეთს ჩვე­ნი ქვეყ­ნე­ბის კულ­ტუ­რას ვუ­ზი­არ­ებთ, ვაც­ნობთ ის­ტო­რი­ასა და ტრა­დი­ცი­ებს. ვფიქ­რობ, XXI სა­უკ­უნ­ეში ად­ამი­ან­ური ურ­თი­ერ­თო­ბე­ბის ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბა არ­სე­ბი­თი მნიშ­ვნე­ლო­ბი­საა, სწო­რედ ამ­იტ­ომ კულ­ტუ­რუ­ლი მიქ­სი აქ ყოფ­ნას მე­ტად სა­ინ­ტე­რე­სო­სა და მრა­ვალ­ფე­რო­ვანს ხდის“, — გვიყ­ვე­ბა კა­ლე­ნი­კე ურ­იდია.

 

სტუ­დენ­ტი ქარ­თუ­ლი და ირ­ლან­დი­ური უმ­აღ­ლე­სი გა­ნათ­ლე­ბის სის­ტე­მის შე­და­რე­ბის სა­ფუძ­ველ­ზე ლი­მე­რი­კის უნ­ივ­ერ­სი­ტეტ­ში არ­სე­ბულ სას­წავ­ლო სის­ტე­მა­საც აან­ალ­იზ­ებს: „აკ­ად­ემი­ური რე­გის­ტრა­ცი­ის დაწყე­ბის შემ­დეგ უნ­ვი­ერ­სი­ტე­ტი სტუ­დენ­ტს ერ­თკვი­რი­ან ვა­დას აძ­ლევს, რომ და­ეს­წროს ყვე­ლა ლექ­ცი­ას, გა­იც­ნოს ლექ­ტო­რი, მი­სი გა­მო­კითხვის სტი­ლი, შე­ფა­სე­ბის სის­ტე­მა და მხო­ლოდ ამ­ის შემ­დეგ, საგ­ნებ­თან და­კავ­ში­რე­ბით, ინ­ფორ­მი­რე­ბუ­ლი და მის ინ­ტე­რე­სებ­ზე მორ­გე­ბუ­ლი გა­დაწყვე­ტი­ლე­ბა მი­იღ­ოს“, — ამ­ბობს კა­ლე­ნი­კე.

 

უშუ­ალ­ოდ სას­წავ­ლო პრო­ცეს­თან და­კავ­ში­რე­ბით კი კა­ლე­ნი­კე ურ­იდია ან­ალ­იტ­იკ­ური აზ­როვ­ნე­ბის ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბა­ზე ორი­ენ­ტი­რე­ბულ მე­თოდს გა­მო­ყოფს. მი­სი თქმით, ლი­მე­რი­კის უნ­ივ­ერ­სი­ტე­ტი სტუ­დენ­ტებს შე­საძ­ლებ­ლო­ბას აძ­ლევს, რომ ძი­რი­თა­დი ქუ­ლე­ბი ან­ალ­იტ­იკ­ური და კვლე­ვი­თი საქ­მი­ან­ობ­ით და­აგ­რო­ვონ.

 

„ლი­მე­რი­კის უნ­ივ­ერ­სი­ტე­ტის პრო­ფე­სორ­მა, რო­მელ­საც თსუ-ის სა­გა­მოც­დო სის­ტე­მა­ზე ვე­სა­უბ­რე, მითხა, რომ ლი­მი­ტი­რე­ბულ დრო­ში სტუ­დენ­ტი, გან­სა­კუთ­რე­ბით კი იურ­ის­ტი, ვერ შეძ­ლებს მი­სი ცოდ­ნის სრუ­ლად გა­მომ­ჟღავ­ნე­ბას, რად­გან იურ­ის­ტს პო­ზი­ცი­ის და­სა­სა­ბუ­თებ­ლად სჭირ­დე­ბა სა­სა­მარ­თლო პრაქ­ტი­კის მო­ძი­ება, თე­ორი­ული მსჯე­ლო­ბის წარ­მარ­თვა და არ­გუ­მენ­ტა­ცია, რა­საც ის ლი­მი­ტი­რე­ბულ სა­გა­მოც­დო დრო­ში ვერ შეძ­ლებს“, — გვიყ­ვე­ბა კა­ლე­ნი­კე ურ­იდია.

 

თბი­ლი­სის სა­ხელ­მწი­ფო უნ­ივ­ერ­სი­ტე­ტის სტუ­დენ­ტი ირ­ლან­დი­იდ­ან თა­ნა­ტო­ლებს ურ­ჩევს, რომ ჰქონ­დეთ მიზ­ნე­ბი და არა ოც­ნე­ბე­ბი, მაქ­სი­მა­ლუ­რად გა­მო­იყ­ენ­ონ სა­კუ­თა­რი შე­საძ­ლებ­ლო­ბე­ბი წარ­მა­ტე­ბის მი­საღ­წე­ვად..

 

„ჩე­მი რჩე­ვაა — და­უყ­ოვ­ნებ­ლივ და­იწყონ მზა­დე­ბა ინ­გლი­სუ­რი ენ­ის სა­ერ­თა­შო­რი­სო გა­მოც­დის ჩა­სა­ბა­რებ­ლად, რად­გან ას­ეთი მა­ღა­ლი დო­ნის უნ­ივ­ერ­სი­ტე­ტი იმ­პე­რა­ტი­ულ­ად ითხოვს სა­ერ­თა­შო­რი­სო სერ­ტი­ფი­კატს. მის­თვის არაა მი­სა­ღე­ბი თსუ-ის ინ­გლი­სუ­რი ენ­ის ინ­სტი­ტუ­ცი­ური ტეს­ტი­რე­ბის გა­მოც­დის ქუ­ლე­ბი. ჩე­მი რჩე­ვაა, ყუ­რადღე­ბა მი­აქ­ცი­ონ აკ­ად­ემი­ურ მოს­წრე­ბას, რაც არ­სე­ბი­თი მნიშ­ვნე­ლო­ბი­საა. აუც­ილ­ებ­ელია მო­ნა­წი­ლე­ობა მი­იღ­ონ კონ­ფე­რენ­ცი­ებ­ში, იურ­იდი­ულ პრო­ფე­სი­ას­თან და­კავ­ში­რე­ბულ აქ­ტი­ვო­ბებ­ში და ეძი­ონ პრაქ­ტი­კუ­ლი გა­მოც­დი­ლე­ბის მი­ღე­ბის სა­შუ­ალ­ებ­ებ­ები სტა­ჟი­რე­ბე­ბი­სა თუ გრძელ­ვა­დი­ანი პროგ­რა­მე­ბის სა­ხით“, — აღ­ნიშ­ნავს სტუ­დენ­ტი.

 

„წარ­მა­ტე­ბის გა­სა­ღე­ბი მოქ­მე­დე­ბა­შია“ — ამ­ბობს კა­ლე­ნი­კე და იხ­სე­ნებს, რომ მის წას­ვლას თან ახ­ლდა სირ­თუ­ლე­ებ­იც — ეს იყო დრო­ში გა­წე­ლი­ლი პრო­ცე­დუ­რა.

 

„ლი­მე­რი­კის უნ­ივ­ერ­სი­ტე­ტის სა­ორ­გა­ნი­ზა­ციო სა­კითხე­ბის მოგ­ვა­რე­ბის შემ­დეგ გა­ვე­სა­უბ­რე სა­კონ­კურ­სო კო­მი­სი­ას, შემ­დეგ ელ-ფოს­ტის სა­შუ­ალ­ებ­ით შე­მატყო­ბი­ნეს, რომ წარ­მა­ტე­ბუ­ლი ას­პა­რე­ზო­ბის შე­დე­გად გა­ვი­მარ­ჯვე კონ­კურ­სში და ლი­მე­რი­კის უნ­ივ­ერ­სი­ტეტ­მა უყ­ოყ­მა­ნოდ და­ამ­ტკი­ცა ჩე­მი კან­დი­და­ტუ­რა. პირ­ვე­ლი ემ­ოცი­ები სწო­რედ ამ ფაქ­ტთან არ­ის და­კავ­ში­რე­ბუ­ლი, თუმ­ცა თავ­გა­და­სა­ვა­ლი ახ­ლა იწყე­ბო­და... კან­დი­და­ტუ­რის დამ­ტკი­ცე­ბის შემ­დეგ და­იწყო ახ­ალი ბი­ურ­ოკ­რა­ტი­ული ეტ­აპი -ირ­ლან­დი­ას სა­ქარ­თვე­ლო­ში სა­ელ­ჩო არ აქ­ვს, ამ­იტ­ომ სა­ვი­ზო პრო­ცე­დუ­რა ბულ­გა­რეთ­ში ირ­ლან­დი­ის სა­ელ­ჩო­ში უნ­და გან­ხი­ლუ­ლი­ყო, ამ­ას ემ­ატ­ებ­ოდა უამ­რა­ვი დო­კუ­მენ­ტა­ცია, რო­მე­ლიც აუც­ილ­ებ­ელია გაც­ვლი­თი პროგ­რა­მის სტუ­დენ­ტის­თვის. სა­ბო­ლოო ჯამ­ში ყვე­ლა­ფერ­მა წარ­მა­ტე­ბით ჩაიარა და რო­დე­საც თვით­მფრი­ნა­ვი დუბ­ლი­ნის აერ­ოპ­ორ­ტში დაფ­რინ­და, მივ­ხვდი, რომ ყვე­ლა გან­ვლი­ლი ეტ­აპი ღირ­და ამ სა­ოც­რე­ბის­თვის.

 

დი­დი მიზ­ნე­ბი მი­იღ­წე­ვა თან­მიმ­დევ­რუ­ლი და სწო­რი ნა­ბი­ჯე­ბით, მხო­ლოდ ცნე­ბა შე­დე­გის მომ­ტა­ნი არ არ­ის, თუ მას ზურ­გს არ უმ­აგ­რებს მოქ­მე­დე­ბა­ნი“, — აცხა­დებს კა­ლე­ნი­კე ურ­იდია.

 

თარიღი: 19/02/2022